אחד האתגרים העומדים בפני עסקים שגדלים הוא ביצוע ההתאמות הנדרשות לצורך כמות העבודה, העובדים והלקוחות - הגדלים. אם חסם אחד אשר מהווה מכשול בפני עסקים חדשים הוא תקופת ההתחלה, עד להחזר ההשקעה בעסק החדש, הרי נקודת התורפה השנייה היא גידול מהיר. שני אנשים אשר פותחים עסק מאחד הבתים יכולים לדבר בינם לבין עצמם, הם עובדים עם מספר קטן של לקוחות ויכולים, ולרב גם נאלצים – לבצע את כל העבודות הנדרשות בעסק בעצמם, בין אם מדובר בהוצאת חשבוניות, ניהול משא ומתן מול חברות הביטוח, מתן שירות לקוחות ללקוחות קיימות או חזרה ללידים שהגיעו. כאשר החברה גדלה, גם האתגרים גדלים איתה – כשיש שני לידים או אפילו עשרה ניתן לזכור למי להתקשר ומתי, או לעקוב אחר התקשורת שכבר התרחשה עם ליד מסוים. כאשר מספרי הלידים גדל, נוצר צורך להקים מערך ניהול התקשרויות ותזכורות שיתמוך בתהליך מוצלח מול הלידים. המצב כיום הוא שכשני שלישים  מהלידים מתמסמסים כיוון שאינם זוכים לטיפול הולם.

 

מערכת לניהול לידים – לשרותכם

 

כאשר חברה גדלה ומתחילה לטפל במספר גדל והולך של לידים, מערכת מסודרת לניהול הטיפול בלידים הופכת ממערכת אשר יכולה לספק יתרון - למערכת הכרחית. על מנת שליד יומר ללקוח יש צורך במתן תשומת לב נכונה, בזמנים הנכונים. כאשר מדובר בתזכורת להתקשר עוד חודש ללקוח פוטנציאלי בודד הדבר עדיין בגדר האפשרי, אך כאשר מדובר על עשרות, מאות ואלפי לידים – דרושה מערכת אשר תדע לנתב את העבודה, להשאיר תזכורות בזמן הנכון לאדם הנכון, ותאפשר לאיש המכירות גישה נוחה למידע מוקדם לגבי היסטוריית ההתקשרות עם אותו הליד.

 

מערכת ניהול לידים יודעת לעשות בדיוק את זה. כאשר מדובר במערכת ניהול לידים חכמה, היא יודעת לעשות אפילו יותר. ליד אחד אינו דומה לליד שני. ישנם לידים אשר יכולים בזמן קצר להבשיל ואילו אחרים דורשים מספר רב של שלבים עד לקבלת ההחלטה הסופית. אם, לדוגמה, הליד אינו מקבל ההחלטה הסופית הרי תהליך קבלת ההחלטה יהיה לא רק ארוך יותר אלא גם סבוך יותר. דוגמה נוספת היא השלב בתהליך בו הליד נמצא – אדם אשר משאיר את פרטיו כי אולי ביום מן הימים הוא יזדקק לשירותי החנות הווירטואלית למכירת פרחים שמצא והתלהב ממנה, אינו בשל כאדם אשר מחפש לרכוש פרחים לשלוח ליום הנישואים ברגע האחרון. הליד השני יהיה בשל לבצע רכישה מהר ואילו הליד הראשון אולי אינו בשל לבצע רכישה כלל. מערכת ניהול לידים חכמה יודעת לזהות ולתעדף את הלידים כך שעיקר מאמץ המכירה יתרכז באותם לידים אשר פוטנציאל המכירה בהם הוא גדול. כאשר משקיעים באותם לידים שסיכויי ההבשלה שלהם גבוהים ומהירים יותר – כך מעלים את אפקטיביות הטיפול ומגדילים את רווחי העסק.

 

 

מערכת לניהול לידים חכמה – לא רק לעסקים גדולים

 

 

גם כאשר העסק קטן ואין לו צורך להתעסק במאות ואלפי לידים, מערכת לניהול לידים חכמה מהווה יתרון משמעותי לעסק. כאשר העסק קטן, מספר האנשים שעובדים בו הוא מועט וכל אדם יכול למלא מספר תפקידים. חלוקת הקשב הנדרשת היא רבה ולא כל אחד מתמודד עם הצורך באופן דומה. למעשה, מחקרים מראים כי 60%-70% מהלידים יכולים ללכת לאיבוד פשוט כי לא היה follow upמתאים.

מערכת לניהול לידים חכמה משחררת את משאבי הקשב של האנשים ודואגת לניהול הטיפול בלידים בעצמה: היא דואגת לתעדף את הלידים, לזכור מה הטיפול שניתן לכל ליד וליד – למי כבר שלחו הצעות מחיר ועם מי צריך לקבוע פגישה, מי נמצא בשלבים לקראת החלטה ומי עדיין בשלב ההתלבטות לגבי הצורך במוצר. מערכת ניהול חכמה יודעת לשלוח לאנשים הנכונים תזכורות בזמן המתאים על מנת להמשיך את הטיפול – גם אם מדובר בטלפון מעקב לאחר חודש או משלוח הצעת מחיר ברגע הנכון.

 

מערכת ניהול לידים חכמה מהווה יתרון לעסקים קטנים והופכת לקריטית והכרחית עבור עסקים בינוניים וגדולים. היא משחררת את האנשים לטפל בדברים הנכונים בזמן הנכון מבלי צורך לדאוג שמע שכחו משהו. בכך, המערכת מפנה את הקשב של אנשי החברה לטיפול ביתר המטלות שלהם. כאשר החברה גדלה ואיתה גדלה כמות הלידים בהם יש לטפל – מערכת לניהול לידים הופכת להכרחית.