אוטומציה של טיפול בלידים בעזרת AI
דמיינו שיש לכם מכרה זהב ענקית, אבל במקום לחפור ולמצוא את הזהב בעצמכם, אתם יכולים להשתמש במכונה חכמה שתעשה את כל העבודה בשבילכם. זה בדיוק מה שבינה מלאכותית (AI) יכולה לעשות עבור תהליכי המכירה שלכם.
AI יכולה לעזור לכם למיין לידים באופן אוטומטי ויעיל, תוך חיסכון בזמן יקר והגדלת המכירות. איך? בואו נגלה...
מיון לידים בדרך הישנה (טפסים, שיחות טלפון) יכול להיות תהליך מייגע, לא יעיל ואפילו קצת סובייקטיבי. הנה כמה מהבעיות הנפוצות:
AI יכולה לפתור את כל הבעיות האלה ועוד. מערכת AI יכולה:
התוצאה? צוות המכירות שלכם יכול להתמקד בדברים החשובים באמת: סגירת עסקאות.
חברת SaaS:
חברת נדל"ן:
סטטיסטיקות:
לשמחתנו, יש פתרון לבעיות האלה - בינה מלאכותית (AI)! תחשבו על בינה מלאכותית בתור עוזרת מחקר סופר חכמה שעוברת על כל ליד ברשימה שלכם ובודקת אותו מכל כיוון. בעזרת כל המידע שנצבר על כל ליד (דפים שביקר באתר, פתח מיילים וכו'), המערכת יכולה לעשות דברים מדהימים:
דירוג לידים חכם: המערכת נותנת לכל ליד ציון שמבוסס על כמה סביר להניח שהוא יהפוך ללקוח משלם. ככל שהציון גבוה יותר, כך סימן שהליד "רותח" וצריך לתת לו עדיפות. עכשיו, במקום לנחש איזה ליד שווה זהב, צוות המכירות יכול להתמקד רק בלידים עם הציונים הגבוהים ולחסוך המון זמן יקר. לדוגמה, מחקר של Aberdeen Group מצא ששימוש ב-Lead Scoring באמצעות בינה מלאכותית יכול לשפר את היעילות של צוות המכירות שלכם בכך שהוא מאפשר להם להתמקד ב-73% יותר לידים איכותיים!
מסרים מדויקים = יותר מכירות: בזכות המידע הרב שיש לה על כל ליד, בינה מלאכותית יכולה לעזור לכם לשלוח את המסרים הנכונים לאנשים הנכונים בזמן הנכון. תחשבו על זה כמו על פרסומת טלוויזיה - אם מפרסמים תכשיטים יוקרתיים בזמן שמשדרים תוכנית מצוירת לילדים, סביר להניח שלא יהיה להן הרבה באמת קהל רלוונטי. אותו דבר עם לידים. עם בינה מלאכותית, אתם שולחים מיילים על מוצרי ספורט לאנשים שמתעניינים בספורט ולא סתם מתכונים טעימים. מחקר של Marketo מצא ששימוש ב-Lead Nurturing מבוסס בינה מלאכותית יכול להוביל לשיפור של 50% בשיעור ההמרה של לידים ללקוחות משלמים!
לקוחות מרוצים = לקוחות חוזרים: כשאנשי המכירות שלכם יודעים בדיוק במה כל ליד מתעניין, הם יכולים לנהל איתו שיחות טלפון או מיילים הרבה יותר רלוונטיות וממוקדות. זה גורם לשיחות מכירה יעילות יותר וללקוחות מרוצים יותר, שגם סביר יותר שיחזרו בעתיד. לדוגמה, חברה שמוכרת ציוד משרדי יכולה להשתמש ב-AI כדי לזהות שמשרד מסוים התעניין בכסאות ארגונומיות באתר שלה. נציג המכירות יכול אז ליצור קשר עם אותו משרד ולדבר איתם ספציפית על היתרונות של כסאות ארגונומיות, מה שיוביל לשיחה הרבה יותר מעניינת ופרודוקטיבית עבור both הצדדים.
בקיצור, בינה מלאכותית לא מחליפה את צוות המכירות שלכם, אלא הופכת אותו ליעיל ומוצלח הרבה יותר.
אז מה צופן העתיד? קשה לדעת, אבל אפשר לנחש! אולי בעתיד נראה צ'אט בוטים מופעלים בינה מלאכותית שינהלו את שיחות הטלפון הראשוניות עם לידים, או אולי מערכות בינה מלאכותית יהיו כל כך חכמות שהן יוכלו לחזות מראש אילו לידים הולכים לנטוש אתכם. כך או כך, ברור שמערכות ניהול לידים מבוססות בינה מלאכותית הן כאן כדי להישאר, ואם אתם רוצים להישאר תחרותיים בעולם העסקים המשתנה כל הזמן, כדאי לכם לקפוץ על העגלה כבר עכשיו!