מערך פרסום אפקטיבי משפר את המכירות, אשר מתחילות בהגדרת ואיסוף לידים. פעמים רבות התהליך מתואר כתהליך חד כיווני: פרסום מביא ללידים מביא למכירות. למעשה, כאשר מפעילים מערכת ניהול לידים חכמה התהליך הוא דו כיווני: פרסום יוצר לידים שיוצרים מכירות מחד, ומאידך ניתוח המידע שהתקבל בתהליך האיסוף לתוך מערכת ניהול לידים יכול לשפר את מערך הפרסום. בואו נצלול לדרכים בהן מערכת לניהול לידים חכמה יכולה לעזור לנו בשיפור תהליך הפרסום.

 

מהיכן הגיעו לידים?

 

השאלה הפשוטה ביותר שניתן לשאול היא: מהיכן הגיעו מרבית הלידים? האם הם הגיעו דרך חיפוש בגוגל ואולי דרך מודעה בפייסבוק? האם פרסום באתר שותפים מסוים יעיל במיוחד?

כאשר מנתחים את המקור ממנו הגיעו לידים ניתן להחליט כיצד להקצות משאבים באופן יעיל יותר. מיקום ממנו מגיעים יותר לידים יקבל נתח גדול יותר מתקציב הפרסום, אתר ממנו כמעט ולא מגיעים לידים יזנח. למרות שמדובר בשאלה לכאורה פשוטה – מהיכל מגיעים הלידים, ניתוח מדויק יוכל לחדד את השינויים הדרושים על מנת להגביר את יעילות הפרסום.

 

מה מילות המפתח שעבדו?

 

"חיפוש בגוגל" או "מודעה בפייסבוק" מסתירים למעשה אלגוריתם מתוחכם המגיב למילות מפתח מסוימות. קחו למשל חיפוש בגוגל – ייתכן שהחיפוש היה עבור, לדוגמה "דודי שמש" אך ייתכן שהוא היה חיפוש "עם זנב ארוך" – חיפוש אחר ביטוי מדויק יותר, למשל "דודי שמש במרכז" או "דודי שמש ברמת גן". ייתכן גם שהחיפוש היה עבור ביטוי שונה לחלוטין כמו "תיקון דודים בזול" או בכלל "תיקון שעון שבת לדוד".

ניתוח מדויק של מילות המפתח שעבדו או לא עבדו יכול להביא לחידוד נוסף שיביא לתוצאות טובות בהרבה.

 

שימוש במילות מפתח לשיפור תהליך המכירה

 

ליד אינו היעד הסופי בפרסום, הוא שלב בדרך למכירה מוצלחת. אם לקוח פוטנציאלי משאיר את פרטיו בדף נחיתה אין זה אומר כי בסופו של דבר נתוני הליד יבשילו לכלל מכירה. לאחר שהנתונים הגיעו לידיהם של צוות המכירות, יש צורך בהקצעה של איש המכירות הכי מתאים ובגישה הנכונה אל הלקוח הפוטנציאלי על מנת לבשל את המכירה המיועדת.

בואו ניקח לדוגמה אתר מתמחה במכרת סוגי כלי עבודה שונים. שני לידים שונים הגיעו לאנשי המכירות:  אחד מהלידים חיפש "צבע שפכטל לקירות חיצוניים" ושני "מברגה נטענת". אם נדע לשלוח עוד לפני יצירת המגע הראשוני איש מכירות עם התמחות בצבע אל הליד הראשון ואיש מכירות אשר מתמחה בציוד עבודה אל הליד השני, נקצר את תהליכי המכירה ונמנע עומס-יתר שיווקי על הלקוח. ליד שזוכה לטלפון אחד מהאיש הנכון – כזה שיכול לתת את המידע הנחוץ לצורך ביצוע המכירה, עדיף על שני טלפונים שהראשון קיים רק על מנת לברר מה הם הצרכים ולנתב את המכירה אל איש המכירות המתאים. 

בנוסף, אם משפט המפתח דרכו הליד הגיע לחברה היה "מברגה נטענת זולה בשילוח מהיר", לדוגמה – איש המכירות ידע איך ומה להגיד: להתמקד במחיר ובשיטות השילוח על מנת לעזור ללקוח הפוטנציאלי להשתכנע ולבצע את הרכישה.

 

מערכת ניהול לידים חכמה Leadyaעוזרת לנהל לא רק את דרכי הטיפול בלידים עצמם אלא גם מאפשרת לקבל ניתוחים מורכבים אשר עוזרים לחדד את יעילות הפרסום מחד ואת תהליך המכירה מאידך. בתהליך הפרסום ניתן לברר מאילו מקורות מגיעים הלידים ומה איכותם, באיזה מילות מפתח השתמשו בתהליך הפרסומי: מי מהן עובדת ומי כדאי לזנוח ומה זקוק לכוונון.

ניתוח איכות הלידים יגלה כמה מהם מבשילים לכלל מכירה ומה גודל המכירות המבשילות דרכם. נתונים נוספים אלו עוזרים בכיוון מערך הפרסום וחידוד קהל היעד שאליו מכוונים.