מערכת ניהול לידים leadyaהיא מערכת חכמה: היא יודעת לנתח ולהעריך איזה ליד הגיע מאיזה ערוץ פרסומי וכיצד הוא הגיע – מה היו מילות המפתח המדויקות בהן השתמש הלקוח הפוטנציאלי בחיפוש. במערכות ניהול לידים רבות ידעו להגיד כמה לידים הגיעו מאיזה ערוץ פרסומי, אך מערכת ניהול לידים חכמה כוללת גם יותר מזה – היא כוללת גם את הניסוח של הלקוח המאפשר לבצע ניתוח נוסף ובכך לשפר את המשך תהליך המכירה, וליעל את הערכת הסיכוי להבשלת הליד לכלל מכירה מוצלחת.

 

מכירה מוצלחת מתחילה בניתוב חכם לאנשים הנכונים

 

כאשר חברה גדלה ואיתה גדלים מספר הלידים בהם יש לטפל, גם צוות המכירות / השירות גדל. לכל אדם בצוות יהיו את החוזקות שלו או מאפיינים ייחודיים לו. כאשר ניתן לחבר בין רצונות וצרכי הלקוחות לאנשים המתאימים ביותר לתת להם מענה – מקצרים את משך תהליך הטיפול ומגדילים את הסיכוי לסיים את התהליך בהצלחה וברווח. אם, לדוגמה, ניקח חברה המעניקה שירות תיקונים – קישור ישיר לטכנאי באזור המתאים בארץ יחסוך לחברה זמן טיפול ושלב בתהליך הקצאת טכנאים לעבודות. מערכת ניהול לידים ולקוחות חכמה יכולה לזהות האם האדם במילות המפתח בהן השתמש התייחס לאזור מסוים בארץ – ולהקצות אדם מתאים לטפל בהתאם למיקום גאוגרפי. דוגמה נוספת היא לחברה אשר מוכרת מוצרים מסוגים שונים. כאן, הקצעת אדם המטפל בסוג המוצרים בהם התעניין הלקוח הפוטנציאלי תקצר את משך תהליך המכירה ותמקד אותו.

 

מענה מהיר לצורך שהתעוררמענה מהיר לצורך שהתעורר

 

אחד הסודות לאיש מכירות מוצלח הוא היכולת לזהות מה הלקוח הפוטנציאלי מתעניין בו ומה הכי חשוב עבורו – ולתת מענה לרצון והצורך מוקדם ככל הניתן. לקוחות שונים אשר התעניינו, לדוגמה, בסכו"ם יכולים להגיע בדרכים שונות מאד – אחד יחפש להוסיף סט סכו"ם לרשימת מתנות החתונה, שני יחפש השלמות לכפות מרק ושלישי יתמקד בחיפוש אחר סכו"ם זול. כאשר איש מכירות מוצלח יודע מראש מה הלקוח רוצה ולמה הוא רגיש הוא יכול להציע ללקוח באופן מידי ומהיר מענה מתאים: לראשון הוא יציע סט סכו"ם מהודר ויעלה את האפשרות לצרף את הסט לרשימת מתנות, לשני הוא ידע להציע את אותם פריטים שניתן לקנות בנפרד ואילו לשלישי הוא יתמקד במחיר והנחות שניתן לקבל.

מערכת ניהול לידים חכמה מאפשרת לאיש המכירות לקבל את המידע הדרוש לו לצורך ההכנה המתאימה ביותר עוד לפני שנוצר המגע הראשוני בין הלקוח הפוטנציאלי לאיש המכירות. מידע רב נמצא במילות החיפוש מעבר לשאלה מהיכן הליד הגיע.

 

להימנע מעומס שיווקי

 

רבים בטלמרקטינג מכירים את התשובות הלקוניות אשר מבזבזות זמן רב ומקטינות את יעילות העבודה. אנשים אשר שומעים כי מדובר בניסיון מכירה וטורקים את הטלפון, אחרים שיכולים לעשות שיחה ארוכה שבסופו של דבר מתמסמסת לכדי כלום. לא כל ליד מוביל למכירה. ישנם לידים שהם בעלי פוטנציאל רב מאחרים והשקעה נוספת באלה יכולה להגדיל את יעילות פעולת אנשי המכירות והטלמרקטינג.

מערכת ניהול לידים חכמה בודקה לא רק את קיומם של הלידים ומהיכן הם הגיעו אלא ממשיכה את המעקב ובודקת כמה מהם הבשילו לכלל לקוחות בפועל, ובאילו היקפים. ניתוח אחד של המידע ייתן תמונה לגבי מקורות הלידים בדגש על כמות, ניתוח שני ייתן תמונה שונה – כאשר הדגש יהיה על איכות הלידים. אם יש לדוגמה, קמפיין המביא לידים רבים אך רק אחוז קטן מאד מהם מבשיל לכלל רווח בפועל ואילו מודעה באתר שותפים מניבה מספר קטן של לידים אבל כמעט כל ליד שהגיע מאתר השותפים הבשיל לכלל מכירה בהיקף גדול – הרי שאיכות הלידים הללו גבוהה יותר ושווה להשקיע בלידים אלו יותר.

 

מערכת ניהול לידים חכמה יודעת לתת מידע נוסף אשר יכול לעזור בתהליך המכירה או מתן השירות – יודעת לנתב לאדם הנכון, להציג את המידע הרלוונטי ואפילו לנבא עד כמה הליד איכותי ושווה השקעה.