תאר לך מערכת עיסקית תדע לאבחן האם על שיחה עסקית או פניה דרך אתר אינטרנט הם אכן מועמד אידיאלי למוצר או לשירות שלך? תאר לעצמך עולם שבו הצרכנים המעוניינים באו אליך - ואתה ידעת בדיוק מה הם רוצים, איך הם הגיעו לשם, וכי כדי למכור להם , כל מה שאתה צריך לעשות הוא לספק את המידע הנכון מהר יותר מאשר המתחרים שלך.

הטכנולוגיה המודרנית מקרבת אותנו מאד לאיכות ידע שכזו . ניהול לידים נכון מסייע לעסקים לעקוב ולבצע אופטימיזציה של תהליך המכירה שלכם. כל מידע שנאסף הופף להיות KnowledgeBase שמשפר את תהליך המכירה הבא.


מה כולל תהליף ניהול לידים?


ניהול לידים הוא תהליך של איסוף מעקב וניהול של תהליכים מכירה ללקוחות פוטנציאליים. לפעמים המכונה ניהול רכש לקוחות או ניהול קשרי לקוחות . בכל מקרה מדובר בתהליך עסקי הכולל החלקיםהבאים:

איסוף לידים חדשים : לכל עסק ישנם ערוצי שיווק שבוא הוא פונה ללקוחות חדשים. כל אחד מהם הופך בסופו של דבר ל:שם , טלפון ואי-מייל.

טיוב ראשוני של ההזדמנות העיסקית : איסוף מידע ראשוני אודות פרטי הלקוח, הצורך הספציפי שלו, רגישות למחיר, הצעות מתחרות, היסטוריה של התקשוריות או הצעות קודמות שקיבל מהחברה, חקירת לקוחות ולכידה: צרכנים של שיווק להגיב עם ריבית ונתונים שלהם נרשם. זה יוצר להוביל המכירות.

סינון, דירוג, הפצה ומגע: ההובלות ממוינות לפי תוקף הבקשה, מתבססות על הסבירות להפוך ללקוח, ולאחר מכן מופצות לנציגי המכירות על מנת ליצור עמם קשר. בהתאם להיקף הפרסום יתכן שתתקבלנה מספר רב של פהיות שיש צורך למיינם מראש לפני שהם מגיעים לנציגי המכירות למשל לפי סוג המוצר, סוג הלקוח (פרטי, ציבורי) וכיו"ב. מערכת לידים חכמה יכולה לסייע במיון הראשוני ע"י הפניה מדוייקת של לידים לאנשי המכירות המתאימים בהתאם למערכת חוקים דינמית.

ניהול מוביל הופך מורכב יותר כככל שהחברה גדולה יותר, יש הבדל בין ניהול 100 , 1000 או 10,000 לידים בשנה, בנוסף לכל שגם כאשר ליד הופך ללקוח יש צורך להמשיך לשמור על קשר איתו כדי לוודא ששביעות רצונו נשמרת וכדי למכור לו מוצרים ושירותים נוספים בעתיד.


למה אתה צריך מערכת לניהול לידים?

התהליך של ניהול לידים מסייע לעסקים להבין אילו ערוצי מכירה מניבים את הלידים הטובים ביותר, כך שניתן יהיה לייעל ולשפר את אסטרטגיית המכירות.  בנוסף, הארגון יוכל באמצעות מערכת חכמה לתגמל את אנשי המכירות הטובים יותר, לסייע לאלו שמתקשים, ע"י הבנת היתרונות היחסים מול סוגי לקוחות שונים של כל איש מכירות, לנתח את העסקאות המוצלחות ולתחקר את העסקאות שלא נסגרו. 
 

כדי לנהל בהצלחה את תהליכי המכירות מסדי נתונים אוטומטיים הופכים להיות יותר ויותר פופולריים. תהליך המכירה צריך להשתלב עם ניהול לידים בצורה רציפה, ולכן מערכת ניהול לידים הופכת לחלק משמעותי בכל תפיסת CRM ארגונית. בעיקר כאשר מרבית מערכות ה CRM עוסקות בניהול לקוחות קיימים ופחות בניתוח תהליכי מכירה לפני הפיכת ההזדמנות העסקית ללקוח משלם.