ניהול לידים הוא תהליך חיוני בכל עסק. מערכת ניהול לידים מאפשרת איסוף הפניות שמתקבלות על ידי לקוחות פוטנציאלים מכל מכל מקורות הפרסום שמופעלים על ידי החברה על מנת. מערכת Leadya הינה כלי חדשי לניהול לידים בעלת טכנולוגיה ייחודית המאפשרת טיפול יעיל ונוח בתהליכי מכירה בארגונים קטנים ובינוניים.

תהליך המרה של ליד והפיכתו ללקוח משלם, הוא מהתהליכים העסקיים החיוניים ביותר ומהמאתגרים ביותר בכל ארגון.

אחת הבעיות שנפוצה בעיקר בקרב עסקים קטנים ובינוניים היא שחלק לא קטן מהפניות שמתקבלות, אינן מבשילות לכדי עסקאות, בשל ניהול תהליכי מכירה שגויים. הבעיה היותר חמורה היא שאין מעקב ותחקור של תהליכים אלו על מנת להמנע מחזרה על אותן טעויות בעתיד וכן על מנת להמנע מהשקעת משאבים באפיקי פרסום שמניבים לידים לא רצויים.

מערכת ניהול לידים צריכה להציג למנהלי המכירות תמונה ברורה של כל הלידים הפתוחים שקיימים כרגע בארגון ולהקל על ניהול מו"מ עד לסגירת העסקה. בנוסף המערכת צריכה לאפשר תיעוד הצלחות לעומת כשלונות על מנת לאפשר הסקת מסקנות בקשר לאפקטיביות תהליכי המכירות, תוך יכולת ניתוח של הסיבות המרכזיות לכשלון עסקאות.

ישנם חמישה שלבים מרכזיים במחזור חיי ניהול לידים:

1. קליטת הפניה - הצעד הראשון הוא לתעד את הפניה לתוך המערכת. פניות יכולות להתקבל ממקורות שונים : מאתר האינטרנט, מעמודי נחיתה של קמפיינים ייעודיים, ייבוא שך רשימות אקסל שנוצרו בתערוכות וכנסים מקצועיים או ממקורות חיצוניים אחרים.

היתרון הגדול של מערכת Leadya הוא שבנוסף לפרטי הפניה הפורמליים שהיא מתעדת, היא גם שומרת את המקור ממנו התקבל הליד - בין אם מדובר באתר אינטרנט או מילת מפתח שהגולש השתמש בה בגוגל ובעקבות הגיע אל החברה. יכולת זו חושפת כוונות וצרכים נוספים שלא תמיד קיימים בתוכן הפניה הרישמי שהגולש מתאר בפניה שלו.


2. הפצת הפניה - הפצת הליד לאיש המכירות המתאים או הפנוי לטפל בה. טיפול מהיר ומקצועי הם קריטיים על מנת להתחיל קרוב ככל הניתן את הטיפול בלקוח לפני שהוא פונה לספקים אחרים.


3. מעקב אחר היסטוריית הפניה - מערכת leadya מאפשרת לתעד את היסטוריית ההתנהלות וההתקשרות עם הלקוח עד לסיום ההתקשרות, תוך יצירת התראות מובנות למועדי follow up , הגשת הצעות מחיר, תיעוד שיחות הטלפון, אי-מייליים , וכו.


4. נטישה או טיפוח - לא כל הפניות הופכות לעסקאות באופן מיידי. במרבית המקרים אחרי שמתקבלת הפנייה מתחיל תהליך של מו"מ , קבלת מידע נוסף ובניית הצעת מחיר. תהליך זה הינו חיוני במיוחד באופן בו הלקוח תופס את הספק הפוטנציאלי, מבחינת עמידה בלוחות זמנים, עקביות, דיוק במסרים, וכו. מדובר בנקודות מגע ראשונות עם הלקוחות שניהולן הנכון יכול להטות את הכף לטובת העסק שלך.

עם סיום הטיפול במידה ונסגרת עסקה המידע מועבר למחלקת התפעול לצורך הוצאה לפועל של העסקה וכן להנהח"ש לצורך הטיפול הכספי בהתחייבות הלקוח. במידה והעסקה נכשלה יש לתעד באותה לצורך ניתוח עתידי.

5. ניתוח תוצאות - שלב הניתוח הינו השלב שבו מערכת ניהול טובה עוזרת למנהלי המכירות בקבלת החלטות לגבי מידת היעילות של תהליכי המכירות והשיווק בארגון. מערכת Leadya מציגה תמונה ברורה, של מקורות הגעת הפניות לארגון הן מהאינטרנט והן דרך צינורות שיווק אחרים כגון שותפים עסקיים , מאפשרת ניתוח של סגירת העסקאות מכל מקור, ומספקת נתונים לגבי הסיבות המרכזיות לאי הצלחה בסגירת עסקאות.